donderdag 2 oktober 2008

Herstel

Het is algemeen bekend dat na het lopen van een marathon het herstel best lang kan duren. Sommigen zeggen één week, anderen acht - feit is dat het een flinke aanlsag op je lichaam is. Het schijnt overigen sook zo te zijn dat je twee weken na een marathon een soort vorm-piek hebt, en je beste tijden (op kortere afstenden) kunt lopen. Dat belooft wat voor de zevenheuvelenloop :-)

Uiteraard ben je ook na 35 km wat vermoeider dan normaal - dus kwam het niet helemaal ongelegen dat ik deze week nauwelijks tijd heb om er eens op uit te trekken. En als ik al tijd heb dan hoost het.

Nu ja, 3 dagen rust moet dan toch maar genoeg zijn- dus vanochtend om 10 over zeven toog ik al weer richting polder / Kop van het Land voor een rondje van 8.5. Het begint altijd wat strammetjes zo vroeg op de ochtend, maar uiteindelijk kwam ik wel in mijn ritme en lag het tempo tussen 11.5 en 12. Helaas hielden we het niet droog... - maar dat draagt wel bij aan de heroiek (toch?)

Geen opmerkingen: