woensdag 3 september 2008

Yasso

Ken je de Yasso? Ene Bart Yasso heeft bedacht dat het een goede training is om (in aanloop naar en training voor een marathon) 800 meter stukjes te lopen in zo veel minuten als je uren over de marathon denkt te doen.
Dus, stel, ik wil de marathon in 4:00 (uur) volbrengen, dan is een Yasso een 800 meter in 4 minuten (gevolgd door 4 minuten pauze). Vanavond heb ik mijn rondje polder in 8 (dubbele) Yasso's ingedeeld (en dat paste precies). Omdat er echter geen 800-meter-paaltjes om de grote polder staan, en ook geen afstandmeter heb, doe ik stukjes van 4 minuten. Als ik inderdaad 12 in het uur loop komt dat immers op hetzelfde neer - misschien leuk om eens in een excel-grafiekje te laten zien trouwens.
Bijkomend voordeel was dat ik startte bij hockey, waar Anne net een training van anderhalf uur onderging (de 3e deze week...)

Geen opmerkingen: