maandag 1 september 2008

(Te?) Warm

Afgelopen weekend was - volgens diverse meteorologen - het laatste mooie weekend van het jaar. Ik ben niet echt een warmweerloper, maar doordat andere bezigheden zowel de zater- als de zondagmorgen in beslag namen kon ik niet anders dan op of rond het heetst van de dag de loopschoenen aantrekken en mijn dingetje doen.
Wel had ik (wijselijk) besloten om in plaats van een lange loop twee half-lange lopen te doen (dwz 11.5 op zowel zaterdag als zondag). Meer tijd had op beide dagen ook niet trouwens. En maandag waarschijnlijk nog een soortgelijke afstand er overheen in Leiden.

Zondag waren we in Enschede bij mijn schoonouders op bezoek, had ik de route niet helemaal goed (genoeg) in mijn hoofd, en werd het een tikkie langer dan gepland. Terwijl ik een bordjhe 'Enschede' verwachtte was ik namelijk opeens in Lonneker, en moest ik recht tegen de zon in terug naar huis (in plaats van de geplande schaduw).

Nou ja, wor je hard van.

Het Twentse landschap is wel heel leuk om te lopen overigens. We zijn hier in Dordt natuurlijk rechte dijken en polderwegen gewend, met uitzicht over de komende kilometers (en weinig schaduw). In Enschede-Noord is veel bos, en zie je (dus) nooit veel verder dan een paar honderd meter. Wel verfrissend - maar (dus) ook verwarrend!

Geen opmerkingen: