zondag 14 september 2008

Buitenom

Iedereen die zoiemand kent die wel eens een marathon heeft gedaan (of binnenkort zal doen) weet dat het aantal wekelijkse trainingskilometers gestaag dient toenemen, zo ook de maximum lengte van de tochtjes. Er wordt gerept max. 10 % toename - maar daar heb ik me nooit echt aan gehouden.
Vandaag was het dan zo ver, een mooie frisse zonnige dag, niets bijzonders gepland (behalve Maaike aanmoedigen bij een potje tennis) - dus om half tien vanmorgen aan het avontuur begonnen dat mij in 3 uur over de gehele zuidelijke helft van het Eiland van Dordrecht heeft gevoerd:



Als je goed kijkt zal je zien dat je niet verder naar buiten kan, dan loop je namelijk in het water! Vanuit ons oude huis aan het Steltenpad heb ik wel eens geprobeerd hetzelfde te doen over het hele Eiland, inclusief stad, maar dat is nooit echt gelukt.
Opdracht (aan mij zelf) was om met de rem er op te lopen, en zeker niet harder te lopen dan 10 km/u - om de spieren niet aan flarden te hollen zeg maar. Mijn vertaling van die rem is, dat mijn ademhaling nooit sneller mocht komen dan 4 stappen in / 4 stappen uit, wat ik wonderwel heb weten vol te houden. Hoera - ook later op de dag voel ik me nog goed. Moe maar ERG voldaan dus :-) En terecht, 30.5 km in 3 uur precies!

Geen opmerkingen: