zondag 27 juli 2008

Zomer!

Volgens de wijzen moet er dit weekend opnieuw wat km-progressie te worden gemaakt, dus gaan we vandaag voor de 18 km. Gezien het weer ware het verstandig geweest heel vroeg uit de veren te komen, maar - na een veel te hete, doorzwete onrustige nacht was het 'opeens' 10 uur, en voordat ik klaar was om te gaan stond de zon al weer hoog aan de hemel. Het plan was



en wel in een langzaam tempo. Op zich ging het vasthouden van dat tempo me deze keer wel goed af, alleen was na 5 kwartier mijn drinken op, en was ik toch behoorlijk verhit geraakt.
Er restte mij weinig anders dan - uit pure zelfbeschermig ;-) - even rust te nemen in de schaduw, een stukje rustig te wandelen tot mijn lichaamstemperatuur weer enigszins gezakt was. Helaas waren er geen (bewoonde) huizen langs de weg om even mijn bidon bij te vullen, dus vanaf hockey toch maar weer dribbelen, zonder water.



Thuigekomen heb ik mij laten douchen door de dames (met een gieter).

1 opmerking:

Anoniem zei

Al met al is het wel een goede voorbereiding op een marathon onder zware omstandigheden.

Ik wed dat deze douche na afloop even lekker voelde als de douche van aanmoedigingen in NY.

Grts, JJ